Press Releases Archiver   Search Press Releases

F5 Named a Leader in Gartner Magic Quadrant for Web Application Firewalls

SEATTLE – F5 Networks (NASDAQ: FFIV) today announced that it has been positioned by Gartner, Inc. in the Leaders quadrant of its Magic Quadrant for Web Application Firewalls (WAFs), published August 7, 2017.

“Application Security Manager—our WAF—has always been one of F5’s most popular products. Scores of customers have relied on it to protect apps from threats and defend against vulnerabilities,” said Ben Gibson, EVP and Chief Marketing Officer at F5. “Recently we’ve expanded to meet our customers’ needs in the cloud by offering that same trusted security in new ways—as a managed service via Silverline WAF; as an agile, easy-to-deploy self-service portal via Silverline WAF Express; and most recently as a click-to-deploy service in public cloud marketplaces like Microsoft Azure. We believe our placement in the Magic Quadrant reflects the trust customers place in F5 WAF solutions as they protect their applications on-premises and, increasingly, in the cloud.”

In describing the market, Gartner characterizes WAF as “driven by a customer’s need to protect public and internal web applications when they are deployed locally (on-premises) or remotely (hosted, cloud-based or as a service). WAFs protect web applications and APIs against a variety of attacks, notably including injection attacks and application-layer denial of service (DoS). They should not only provide signature-based protection, but should also support positive security models and/or anomaly detection.” 1

The complete 2017 Magic Quadrant for Web Application Firewalls report can be accessed by going to: https://interact.f5.com/F5_GartnerMQ2017_WAF.html

1Gartner, Inc. “Magic Quadrant for Web Application Firewalls,” Jeremy D’Hoinne, Adam Hils, Claudio Neiva, 7 August 2017

About the Magic Quadrant

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

À propos de F5

F5 fournit des solutions pour le monde applicatif. F5 aide les entreprises à adapter, en toute transparence, les déploiements de cloud, de centre de données et de modèles SDN (Software-Defined Networking, mise en réseau définie par logiciel) pour proposer avec succès leurs applications à tous, partout, à tout moment. Les solutions F5 étendent la portée de l'informatique via une infrastructure ouverte et extensible et un riche écosystème de partenaires comprenant les principaux fournisseurs de solutions d'orchestration des technologies et centres de données. Cette approche permet aux clients d'opter pour le modèle d'infrastructure qui répond le mieux à l'évolution de leurs besoins dans le temps. Les plus grandes entreprises au monde, les opérateurs, les agences gouvernementales et les marques grand public s'appuient sur F5 pour rester à la pointe des tendances en matière de cloud, de sécurité et de mobilité. Plus d'informations : Vous pouvez également suivre ----- sur Twitter ou nous rendre visite sur Facebook pour obtenir de plus amples informations sur F5, ses partenaires et technologies. F5, BIG-IP, Access Policy Manager, Global Traffic Manager et Software Defined Application Services sont des marques commerciales ou des marques de service de F5 Networks, Inc., aux États-Unis et dans d'autres pays. Tous les autres noms de produit et de société mentionnés dans ce document peuvent être des marques commerciales de leurs propriétaires respectifs.

F5, Application Security Manager, and Silverline are trademarks or service marks of F5 Networks, Inc., in the U.S. and other countries. All other product and company names herein may be trademarks of their respective owners.

Ce communiqué de presse peut contenir des déclarations prospectives portant sur des événements à venir ou des résultats financiers futurs comportant des facteurs de risque et d'incertitude. Ces déclarations peuvent être identifiées par l'emploi de termes tels que « peut », « va », « devrait », « s'attend à », « projette », « anticipe », « pense », « estime », « prévoit », « potentiel » ou « continue », de la forme négative de ces termes ou de termes comparables. Ces déclarations ne constituent que des prévisions et les résultats réels pourraient sensiblement différer de ceux anticipés sur la base de plusieurs facteurs, y compris ceux identifiés dans les documents déposés par la société auprès de la SEC.

BALISES: