Press Releases Archivar   Search Press Releases

F5 Named a Leader in Gartner Magic Quadrant for Web Application Firewalls

SEATTLE – F5 Networks (NASDAQ: FFIV) today announced that it has been positioned by Gartner, Inc. in the Leaders quadrant of its Magic Quadrant for Web Application Firewalls (WAFs), published August 7, 2017.

“Application Security Manager—our WAF—has always been one of F5’s most popular products. Scores of customers have relied on it to protect apps from threats and defend against vulnerabilities,” said Ben Gibson, EVP and Chief Marketing Officer at F5. “Recently we’ve expanded to meet our customers’ needs in the cloud by offering that same trusted security in new ways—as a managed service via Silverline WAF; as an agile, easy-to-deploy self-service portal via Silverline WAF Express; and most recently as a click-to-deploy service in public cloud marketplaces like Microsoft Azure. We believe our placement in the Magic Quadrant reflects the trust customers place in F5 WAF solutions as they protect their applications on-premises and, increasingly, in the cloud.”

In describing the market, Gartner characterizes WAF as “driven by a customer’s need to protect public and internal web applications when they are deployed locally (on-premises) or remotely (hosted, cloud-based or as a service). WAFs protect web applications and APIs against a variety of attacks, notably including injection attacks and application-layer denial of service (DoS). They should not only provide signature-based protection, but should also support positive security models and/or anomaly detection.” 1

The complete 2017 Magic Quadrant for Web Application Firewalls report can be accessed by going to: https://interact.f5.com/F5_GartnerMQ2017_WAF.html

1Gartner, Inc. “Magic Quadrant for Web Application Firewalls,” Jeremy D’Hoinne, Adam Hils, Claudio Neiva, 7 August 2017

About the Magic Quadrant

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Acerca de F5

F5 ofrece soluciones para un mundo de aplicaciones. F5 ayuda a las organizaciones a ampliar sus implementaciones de cloud, centros de datos y de redes definidas por software (SDN) para distribuir correctamente aplicaciones a cualquier persona, en cualquier momento y lugar. Las soluciones de F5 amplían el alcance de las TI a través de un marco abierto y extensible y un rico ecosistema de partners compuesto por proveedores punteros en coordinación de centros de datos y tecnología. Este enfoque permite a los clientes aplicar el modelo de infraestructura que mejor se adapte a sus necesidades a lo largo del tiempo. Las empresas, los proveedores de servicios, las entidades gubernamentales y las marcas de consumo más importantes del mundo confían en F5 para mantenerse a la vanguardia de las últimas tendencias en cloud, seguridad y movilidad. Para obtener más información, vaya a: También puede seguir a ----- en Twitter o visitarnos en Facebook para obtener más información sobre F5, sus partners y sus tecnologías. F5, BIG-IP, Access Policy Manager, Global Traffic Manager y Software Defined Application Services son marcas comerciales o marcas de servicio de F5 Networks, Inc., en los EE. UU. y otros países. Todos los demás nombres de producto y empresa indicados en el presente material pueden ser marcas comerciales de sus respectivos propietarios.

F5, Application Security Manager, and Silverline are trademarks or service marks of F5 Networks, Inc., in the U.S. and other countries. All other product and company names herein may be trademarks of their respective owners.

Este comunicado de prensa puede contener declaraciones a futuro relacionadas con eventos futuros o con un rendimiento financiero futuro que implican riesgos e incertidumbres. Tales declaraciones pueden identificarse por el uso de términos tales como "puede/es posible", "hará", "debería", "se espera que", "planea", "se prevé", "se cree", "estima", "predice", "potencial" o "continuar", o por el uso de la forma negativa de tales términos o términos equivalentes. Estas declaraciones son solo predicciones y los resultados reales pueden diferir materialmente de los previstos en estas declaraciones en función de una serie de factores que incluyen aquellos identificados en los documentos presentados por la empresa ante la SEC.

ETIQUETAS: